Comunicat de l'Assemblea Groga de Gràcia

Publicado por admin en

L’AGG davant el desallotjament del Banc Expropiat
Amb aquest comunicat, l’Assemblea Groga de Gràcia fem un pas endavant per donar suport visible al Banc Expropiat de Gràcia i als valors que ha promogut i practicat en els darrers 4 anys al barri: la solidaritat, el suport mutu i la construcció d’alternatives anticapitalistes. Sentim una profunda tristesa i indignació davant dels fets violents que s’han produït aquests dies i creiem que l’enduriment del conflicte en els termes de les darreres nits únicament beneficia als intents de desacreditació del projecte del Banc.
Som moltes les veïnes i col·lectius de Gràcia, així com ha fet sempre el Banc Expropiat, que treballem per tal de transformar l’educació, promoure la cultura de la pau, teixir xarxes de suport mutu, construir un barri digne per a tothom, fer possible un consum alternatiu,…Sentim que amb les actuacions de les darreres dues nits ens estan prenent i envaint el barri amb un objectiu molt clar: desacreditar i marginar els espais i col·lectius que denuncien la desigualtat i els efectes malèvols del sistema capitalista. Els aldarulls que se n’han derivat, que rebutgem, han estat l’excusa perfecta per situar l’agressivitat dels manifestants en l’epicentre del relat, sense qüestionar ni denunciar en cap cas la desproporcionalitat i impunitat de les actuacions de les forces de seguretat.
Considerem essencial recuperar el nostre barri, aprofundir en el conflicte, reflexionar sobre les seves causes i participar en la seva resolució. Cal que defensem el dret a una informació independent i veraç davant la desinformació mediàtica que pretén malmetre la feina feta durant tant de temps. Cal que denunciem les actuacions violentes, especialment les que involucren a persones. Cal que no defallim en la construcció d’un barri allunyat de l’especulació, la desigualtat i la violència.
Finalment, fem una crida urgent a veïnes i col·lectius graciencs per visibilitzar de manera clara i col·lectiva l’existència d’una resistència pacífica front la violència global i indiscriminada del sistema, i en concret dels fets d’aquests dos dies. Ho podem fer des dels balcons i places, però també a les escoles, comerços, entre amics i coneguts, per contrarestar el discurs pla i interessat del poder.
Ja abans i especialment arran del desallotjament hem vist molta gent donant suport al Banc pacíficament: a les manifestacions, amb cassoles, amb cartells, amb missatges a les xarxes socials. Si volem recuperar el barri i la seva dignitat no ens n’hem d’amagar i deixar que el conflicte mori per si sol. Més que mai cal reforçar i fer visible el suport transversal del barri al projecte.
Avui ens sumem a la convocatòria de cassolada a les 22h. que fa el Banc Expropiat i emplacem a col·lectius i veïnes a fer saber el seu suport envers el projecte del Banc expropiat.