Comunicat de la Coordinadora d'AMPAs de Gràcia

Publicado por admin en

Des de l’AMPA de l’Escola Rius i Taulet, membres de l’esmentada coordinadora, ens fem ressò del següent comunicat:
Comunicat de la Coordinadora d’AMPA de Gràcia sobre el suposat “adoctrinament” a les escoles
Des de fa unes setmanes hi ha un degoteig constant d’informacions que van apareixent en diversos mitjans sobre el suposat adoctrinament a les escoles de Catalunya. Això que no és una cosa nova, que ja havia passat en temps anteriors està agafant en aquest moment una intensitat que ens sembla inacceptable.
Des de la Coordinadora veiem amb preocupació aquestes falses acusacions per part de col·lectius, mitjans de comunicació estatals i representants polítics que des de fa temps volen crear un ambient de sospita permanent, i de persecució, que pretén, coartar la llibertat o suposadament justificar l’aplicació de possibles mesures posteriors que afectin al model d’escola catalana construït durant anys entre tots amb molt esforç i dedicació, i el qual la Coordinadora defensarà aferrissadament.
Voler introduir la por per aconseguir els seus objectius és a banda de mesquí, inútil.
L’escola és un espai de pensament en llibertat i de reflexió crítica. Per molt que alguns s’empenyin, debatre i opinar respectant l’opinió d’altri forma part del que entenem com una escola que educa persones i ciutadans lliures.
En el context de la suspensió, per l’aplicació de l’article 155, dels càrrecs del govern de la Generalitat fa que el Departament d’Ensenyament tingui encara menys marge per reaccionar i denunciar aquestes falses acusacions i poder donar un millor suport a docents i equips directius de les escoles.
Per totes aquestes coses des de la Coordinadora volem reivindicar el paper de mestres i equips directius de les escoles de Gràcia en el paper de la construcció d’un ensenyament públic i de qualitat al nostre districte, un ensenyament en que la reflexió crítica i la pluralitat de pensament hi és permanentment present.
Per això els oferim el nostre suport i ajuda en el cas que es sentin coaccionats d’alguna manera. Poden comptar amb nosaltres.
I emplacem també a les famílies a seguir reivindicant l’escola com l’espai de llibertat que és, i que continuarà sent.