#SomReflexió: violències, participació, racisme i desenvolupament infantil

Publicat per admin el

En aquestes dates amb “poc” més de temps i tranquil·litat, us compartim una sèrie d’enllaços a articles i reportatges interessants sobre diversos temes que ens poden ajudar a reflexionar sobre la nostra tasca educativa com a famílies.
Ens agradaria molt poder comptar amb comentaris i suggeriments, podeu fer-ho directament en la secció de comentaris d’aquesta mateixa entrada.
 
Educar La Manada: aprendre a pensar com a raó de l’educació artística dins el sistema educatiu
Educar La Manada és l’única eina que tenim perquè la barbàrie no continuï; educar en un grup d’assignatures que romanen marginades i que, paradoxalment, són les que ens salven, ens preparen i ens empoderen com a persones
M’agradaria fer l’exercici d’intentar recompondre l’educació que reben els protagonistes de l’últim escàndol judicial que ens assola. M’agradaria parar-me un moment per reconstruir aquesta escola dins la qual els nens i nenes estan es formen, a les aules on passen tretze anys de la seva vida, asseguts en incòmodes pupitres vuit hores al dia, i on sembla que escolten, que prenen apunts i, probablement, que aproven els exàmens.
Seguir llegint
 
 
 
 
 
La participación de la familia, más allá del grupo de WhatsApp
¿Cómo transformar la sociabilidad en participación y cómo lograr que esta sea eficaz? Distintos expertos y padres y madres nos explican cómo trabajar desde las asociaciones para sentir que ha merecido la pena.
Quienes más familias del cole conocen, más compañeros de sus hijos son capaces de nombrar y no tienen problema en dirigirse al equipo docente si tienen alguna duda.
¿Deriva esta mayor sociabilidad en un mayor grado de participación –que la OCDE considera un indicador de calidad– y de asociacionismo? Para Jordi Garreta, del Grup de Recerca Anàlisis Social i Educativa (GRASE) de la Universitat de Lleida, no necesariamente: “Una cosa es conocer a los demás… pero pensando en tu hijo, por saber con quién va, por enterarte de los deberes que tiene, en una relación más de grupo de WhatsApp, y otra, implicarse, tener unos intereses no solo individuales sino sociales, lo cual requiere participación”.
 
«El niño dibuja como fórmula para encontrarse a sí mismo»
-¿Es necesario el dibujo para el desarrollo de la mente de un niño?
-No sólo es necesario, es determinante. No es un pasatiempo. El niño dibuja como fórmula para encontrarse a sí mismo. A través de su pintura los pequeños pueden investigar y encontrarse con su yo interior. Con un lápiz y un papel pueden expresar sentimientos, ya que el grafismo es el yo y el papel representa su relación con el medio.
Seguir llegint
 
 
Acabar amb el racisme a classe desmuntant els rumors
“Trobem que a la societat hi ha persones que tenen uns estereotips molt arrelats i això és preocupant. El que ens falta és coneixement, perquè moltes vegades ens fa por allò que ens és desconegut i ho rebutgem” Es presenten tres eines, des de la música, la cultura de masses i els mitjans de comunicació que pretenen posar llum al dia a dia dels joves per a que dissolguin els rumors, els estereotips i, en conseqüència, les actituds racistes.


0 comentaris

Deixa un comentari

Avatar placeholder

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.