#SomReflexió: violències, participació, racisme i desenvolupament infantil

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En aquestes dates amb «poc» més de temps i tranquil·litat, us compartim una sèrie d’enllaços a articles i reportatges interessants sobre diversos temes que ens poden ajudar a reflexionar sobre la nostra tasca educativa com a famílies.
Ens agradaria molt poder comptar amb comentaris i suggeriments, podeu fer-ho directament en la secció de comentaris d’aquesta mateixa entrada.
 
Educar La Manada: aprendre a pensar com a raó de l’educació artística dins el sistema educatiu
Educar La Manada és l’única eina que tenim perquè la barbàrie no continuï; educar en un grup d’assignatures que romanen marginades i que, paradoxalment, són les que ens salven, ens preparen i ens empoderen com a persones
M’agradaria fer l’exercici d’intentar recompondre l’educació que reben els protagonistes de l’últim escàndol judicial que ens assola. M’agradaria parar-me un moment per reconstruir aquesta escola dins la qual els nens i nenes estan es formen, a les aules on passen tretze anys de la seva vida, asseguts en incòmodes pupitres vuit hores al dia, i on sembla que escolten, que prenen apunts i, probablement, que aproven els exàmens.
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La participación de la familia, más allá del grupo de WhatsApp
¿Cómo transformar la sociabilidad en participación y cómo lograr que esta sea eficaz? Distintos expertos y padres y madres nos explican cómo trabajar desde las asociaciones para sentir que ha merecido la pena.
Quienes más familias del cole conocen, más compañeros de sus hijos son capaces de nombrar y no tienen problema en dirigirse al equipo docente si tienen alguna duda.
¿Deriva esta mayor sociabilidad en un mayor grado de participación –que la OCDE considera un indicador de calidad– y de asociacionismo? Para Jordi Garreta, del Grup de Recerca Anàlisis Social i Educativa (GRASE) de la Universitat de Lleida, no necesariamente: “Una cosa es conocer a los demás… pero pensando en tu hijo, por saber con quién va, por enterarte de los deberes que tiene, en una relación más de grupo de WhatsApp, y otra, implicarse, tener unos intereses no solo individuales sino sociales, lo cual requiere participación”.
 
«El niño dibuja como fórmula para encontrarse a sí mismo»
-¿Es necesario el dibujo para el desarrollo de la mente de un niño?
-No sólo es necesario, es determinante. No es un pasatiempo. El niño dibuja como fórmula para encontrarse a sí mismo. A través de su pintura los pequeños pueden investigar y encontrarse con su yo interior. Con un lápiz y un papel pueden expresar sentimientos, ya que el grafismo es el yo y el papel representa su relación con el medio.
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Acabar amb el racisme a classe desmuntant els rumors
“Trobem que a la societat hi ha persones que tenen uns estereotips molt arrelats i això és preocupant. El que ens falta és coneixement, perquè moltes vegades ens fa por allò que ens és desconegut i ho rebutgem” Es presenten tres eines, des de la música, la cultura de masses i els mitjans de comunicació que pretenen posar llum al dia a dia dels joves per a que dissolguin els rumors, els estereotips i, en conseqüència, les actituds racistes.


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